FAQ
  1. Wat doet de WeBBuddy Website Monitor?
  2. Hoe vaak test WeBBuddy mijn website?
  3. Hoeveel kost een WeBBuddy Website Monitor abonnement?
  4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
  5. Hoe kan ik de url wijzigen die WeBBuddy checkt?
  6. Kan ik ook meerdere url's laten monitoren door WeBBuddy?
  7. Welke URL's kan WeBBuddy checken?
  8. Hoe verander ik het e-mail adres waar berichten naar toe gestuurd worden?
  9. Hoe voeg ik een nieuw e-mail adres toe waar berichten naar toe gezonden worden?
  10. Hoe stel ik een SMS alert in?
  11. Hoe verander ik mijn loginnaam of wachtwoord?
  12. Ik heb maar beperkte bandbreedte per maand. Hoeveel bandbreedte heb ik nodig?
  13. Wat betekenen de termen connect tijd en response tijd?
  14. Hoe kan ik mijn WeBBuddy account opzeggen?
  15. Ik wil mijn abonnement (niet) verlengen. Hoe doe ik dat?
  16. Account, abonnement... Wat is het verschil?
  17. Ik ben een klant uit België. Moet ik BTW betalen?
  18. Ik wil mijn website statistieken filteren, welke USER-AGENT is WeBBuddy?
1. Wat doet de WeBBuddy Website Monitor?

De WeBBuddy Websitemonitor monitort de status van de websites van haar gebruikers. Wanneer onze monitor vaststelt dat de betreffende website langer dan 1 minuut onbereikbaar is wordt u hiervan via e-mail en of SMS gewaarschuwd. Wanneer de betreffende website weer bereikbaar is wordt u hiervan eveneens op de hoogte gesteld.

U ontvangt wekelijks en-of dagelijks overzichten van de bereikbaarheid en snelheid van uw website. Deze overzichten bevatten gedetailleerde grafieken, die de status van uw website van uur tot uur en van dag tot dag weergeven.

Door deze monitor krijgt u een uitstekend overzicht hoe goed u bereikbaar bent voor uw klanten.

top



2. Hoe vaak test WeBBuddy mijn website?

Afhankelijk van het abonnement dat u kiest test WeBBuddy uw website elke 30, 10 of 5 minuten of zelfs elke minuut.

Wanneer WeBBuddy vaststelt dat uw website onbereikbaar is schakelt WeBBuddy automatisch over naar 1 check per minuut. Op deze wijze wordt de 'down-time' nauwkeuriger vastgesteld.
Wanneer uw website weer bereikbaar is schakelt WeBBuddy weer terug naar het oorspronkelijke meet interval.

top



3. Hoeveel kost een WeBBuddy Website Monitor abonnement?

De WeBBuddy Website Monitor is gratis, maar heeft ook betaalde diensten voor nog uitgebreidere monitoring. Er zijn vier verschillende abonnementsvormen (met 1 abonnement kunt u 1 website of server laten controleren):

  Gratis *)ZilverGoudPlatina
Controle interval 30 min10 min5 min1 min
Dagelijkse e-mail rapportage   JaJa
Wekelijkse e-mail rapportage JaJaJaJa
Maandelijkse e-mail rapportage  JaJaJa
Standaard online rapportage JaJaJaJa
Geavanceerde online rapportage  JaJaJa
Alert e-mail en/of sms adressen 12510
Inhoud controle / Hack detectie   JaJa
Gratis helpdesk  JaJaJa
      
Prijs per maand (excl. 21% BTW) Gratis€ 2,50€ 5,00€ 19,50
*) Het gratis abonnement is alleen beschikbaar voor niet-zakelijke websites.


U kunt kiezen uit 3 abonnements perioden met oplopende kortingen:

Periode Korting
1 Kwartaal 0%
Half jaar 5%
1 Jaar 10%
 

top



4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als u uw wachtwoord kwijt bent gaat u naar: http://www.webbuddy.nl/Home/LostPass.php
U vult dan in het formulier uw login naam in. U krijgt automatisch een nieuw wachtwoord toegestuurd per e-mail.

Bent u ook uw login naam kwijt dan raden wij u aan contact op te nemen met WeBBuddy klantenservice: klantenservice@webbuddy.nl

top



5. Hoe kan ik de url wijzigen die WeBBuddy checkt?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
U gaat naar menu-item instellingen tabblad abonnement. Hier vind u de instellingen van uw abonnement.
Met de "wijzig" button achter de url kunt u de url wijzigen.

top



6. Kan ik ook meerdere url's laten monitoren door WeBBuddy?

Ja, dat kan.
U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
U gaat naar menu-item Url toevoegen. Om url's toe te voegen gaat u naar menu-item Url toevoegen. U kunt een onbeperkt aantal url's tegelijkertijd laten monitoren.
Voor elke te controleren website of server sluit u een abonnement af. De prijzen van de verschillende abonnementsvormen vindt u bij vraag 3.
Lees ook vraag 16 voor meer informatie over accounts en abonnementen.

Wanneer u 10 of meer url's laten monitoren door WeBBuddy kunnen wij u aantrekkelijke kortingen bieden van 20% tot 40%. Neemt u voor meer informatie contact op met onze sales afdeling: sales@webbuddy.nl.

top



7. Welke URL's kan WeBBuddy checken?

De WeBBudy Website Monitor kan alle 'http'-url's, inclusief IP adressen, monitoren. In praktijk kan elke website door WeBBuddy worden gemonitord.

top



8. Hoe verander ik het e-mail adres waar berichten naar toe gestuurd worden?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
U gaat naar menu-item instellingen tabblad rapportage. Hier ziet u waar de alert e-mails naar toe gestuurd worden indien uw website niet bereikbaar is. Met de knop "wijzig alert gegevens" kunt u deze e-mail adressen wijzigen.

top



9. Hoe voeg ik een nieuw e-mail adres toe waar berichten naar toe gezonden worden?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
U gaat naar menu-item instellingen tabblad rapportage. Hier ziet u waar de alert e-mails naar toe gestuurd worden indien uw website niet bereikbaar is. Met de knop "wijzig alert gegevens" kunt u deze e-mail adressen wijzigen. U kunt alleen e-mail adressen toevoegen indien u minimaal een zilveren abonnement heeft.

top



10. Hoe stel ik een SMS alert in?

Om SMS alerts van WeBBuddy te ontvangen wanneer uw website onbereikbaar is, dient u als eerste de GIN service te activeren.
Dit doet u door een SMS-bericht met de inhoud 'EMAIL ON' of 'EMAIL AAN' naar het verkorte nummer van uw netwerk (KPN: 969, Hi: 321, Vodafone: 125, Telfort: 221, T-Mobile: 888 en Orange 126) te sturen. U ontvangt dan na een paar seconden een bevestiging terug met daarin uw 'mobiele' e-mail adres en een bevestiging dat de e-mail ontvangst op uw toestel is geactiveerd.

U beschikt nu over een extra e-mail adres: uwtelno@sms.gin.nl. Wanneer uw mobiele telefoonnummer is: 06-53123456 dan wordt het e-mail adres: 31653123456@sms.gin.nl. Dit e-mail adres kunt u vervolgens bij WeBBuddy instellen als (extra) alert adres. Hoe u dit doet is uitgelegd bij vraag 8.

Meer informatie over GIN vindt u op de website: http://www.gin.nl/.

top



11. Hoe verander ik mijn loginnaam of wachtwoord?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
U gaat naar menu-item instellingen tabblad login gegevens. Met de knop "wijzig" kunt u uw login en wachtwoord wijzigen.

top



12. Ik heb maar beperkte bandbreedte per maand. Hoeveel bandbreedte heb ik nodig?

De WeBBuddy Website Monitor genereert zeer weinig bandbreedte!

De controle die WeBBuddy uitvoert is een HEAD request, wat betekent dat we alleen de informatie van de website opvragen, niet de webpagina zelf. WeBBuddy download geen plaatjes, multimedia of andere inhoud van uw website. Dit betekent dat het bandbreedte gebruik per maand van de WeBBuddy Website Monitor erg laag is.

Een rekenvoorbeeld:
Met een gratis abonnement controleert de WeBBuddy Website Monitor uw website elke 30 minuten, 24 uur per dag.

De HEAD request is ongeveer 120 bytes (inkomend).
Het antwoord van de server waar uw website op staat is ongeveer 280 bytes (uitgaand).

120 bytes * 48 per dag * 30 dagen per maand = 172,800 bytes binnenkomend verkeer.
280 bytes * 48 per dag * 30 dagen per maand = 403,200 bytes uitgaand verkeer.

Een enkele bezoeker van uw website zal al snel meer verkeer genereren!

NB: Indien uw website langere tijd niet bereikbaar is worden er meer requests naar uw website gestuurd, waardoor het bandbreedte gebruik van WeBBuddy Websitemonitor hoger uit kan vallen.

top



13. Wat betekenen de termen connect tijd en response tijd?

Om de snelheid van uw website aan te geven gebruikt WeBBuddy de termen connect tijd en response tijd.
De connect tijd is de tijd die WeBBuddy nodig heeft om een verbinding te maken met uw website.
De response tijd is de tijd die uw website nodig heeft om de gevraagde pagina klaar te zetten. Deze wordt gemeten vanaf het moment dat de connectie is gemaakt.

top



14. Hoe kan ik mijn WeBBuddy account opzeggen?

Indien u uw WeBBuddy account wilt beëindigen, stuurt u dan dit verzoek per e-mail naar de WeBBuddy klantenservice: klantenservice@webbuddy.nl
Wanner wij uw account hebben beëindigd ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.

top



15. Ik wil mijn abonnement (niet) verlengen. Hoe doe ik dat?

WeBBuddy zal nimmer een abonnement stilzwijgend verlengen.
Wanneer een abonnement bijna is verlopen ontvang u hierover een automatisch gegenereerde e-mail. Ook wanneer uw abonnement is verlopen ontvang u hierover een e-mail.

Indien u uw abonnement niet wenst te verlengen hoeft u niets te doen, uw abonnement zal verlopen op de afgesproken datum.

Indien u uw abonnement wenst te verlengen gaat u naar: http://www.webbuddy.nl/MijnWebbuddy/Instellingen/Abo.php en kies de knop 'Wijzig' achter 'Looptijd'.

top



16. Account, abonnement... Wat is het verschil?

Wanneer u zich inschrijft bij WeBBuddy heeft u een (beheer) account. Binnen dit account beheert u 1 of meerdere abonnementen. Aan elk abonnement is de monitoring van 1 url (website of webserver) gekoppeld.
De abonnementen zijn onafhankelijk van elkaar; Deze kunnen verschillende looptijden en controle intervallen hebben. U kunt met uw beheer account abonnementen (te controleren urls) toevoegen, verwijderen en veranderen.

top



17. Ik ben een klant uit België. Moet ik BTW betalen?

Voor Europese, niet Nederlandse, rechtspersonen met een BTW-nummer is het mogelijk dat WeBBuddy het 0% BTW tarief factureert. Wilt u hiervoor in aanmerking komen, stuurt u dan een verzoek hiertoe, met uw BTW nummer, naar: klantenservice@webbuddy.nl.

top



18. Ik wil mijn website statistieken filteren, welke USER-AGENT is WeBBuddy?

WeBBuddy maakt zich bij bezoek aan uw website kenbaar als USER-AGENT: WeBBuddy.
De volledige string die door WeBBuddy wordt meegestuurd als useragent luidt:
WeBBuddy/4.3 (+http://www.webbuddy.nl/)
Echter, het versie nummer (hier 4.3) kan onaangekondigd worden gewijzigd.

top



Valid HTML 4.01!  Valid CSS!
© WeBBuddy 2003 - 2017